lauantai 20. maaliskuuta 2010

Hyvät tavat: Anteeksi pyytäminen

Anteeksi pyytämistä ei tietenkään voi vaatia. "Anteeksi" kuuluu hyviin tapoihin.
Hänen joka kokee rikkoneensa toista kohtaan ja pitäisi pyytää anteeksi tulisi olla aloitteellinen.

Näin Verkkokauppa.com:ssa hyvät tavat toteutuvat.

Ensin kirjanpito ei vastaa lainkaan. Kun myynnistä kysyn, toimiiko verkkokauppa.com:n sähköposti (myynti vastaa jostain syystä aina hyvinkin nopeasti) he kehoittavat ottamaan yhteyttä huoltoon tai reklamaatioon.
Reklamaatio ilmoittaa, että eivät halua olla asiakkaan kanssa suoraan tekemisissä. "Lainattu sähköposti poistettu Verkkokauppa.com:n pyynnöstä"
He pyysivät sähköpostissaan asiakasta pyytämään kuluttajaoikeusneuvojaa olemaan yhteydessä heihin suoraan, koska eivät käsittele kuluttajan toimittamia virallisia viestejä.

Kun asiasta nousee yleisesti esille, että Verkkokauppa.com Facebook seinällä he siirtävät sen nopeasti piiloon keskustelualueelle.
"Takuuaikana vian etsimisestä ei yleensäkään voi periä maksua, jos asiakas ei ole vienyt laitetta takuuhuoltoon tietoisena siitä, että vika ei kuulu takuun piiriin." kertoo kuluttajaneuvonta.

Tue at 13:28 Verkkokauppa.com
Ongelmatilanteissa pyydämme asiakasta ottamaan aina ensimmäiseksi yhteyttä sähköpostitse, huolto@verkkokauppa.com -osoitteeseen ja reklamaatiotapauksissa reklamaatio@verkkokauppa.com -osoitteeseen. Otsikon aiheeseen kuulumattomat viestit poistetaan jatkossa viestiketjuista.
Palauteasiat pyydämme lisäämään "Keskustelut" -> "Anna palautetta!" -osioon ja keskustelu yksittäisistä tapauksista käydään sähköpostitse tai henkilökohtaisesti asiakkaan ja yrityksemme välillä. Kiitokset palautteista.
Verkkokauppa.com/asiakaspalvelu.

Tästä laitoin huolto@verkkokauppa.com -osoitteeseen viestin (koska reklamaatio@verkkokauppa.com oli aikaisemmin ilmoittanut, että ei käsittele asiakkaan yhteydenottoja). Siihenkään sähköpostiin ei vastattu mitään, lieneekö huolto@verkkokauppa.com -osoitteeseen ruuhkaa tai jotain.


Wed at 11:05 O O
*ja keskustelu yksittäisistä tapauksista käydään sähköpostitse tai henkilökohtaisesti asiakkaan ja yrityksemme välillä.*

Tässä ei ole kysymys yksittäisestä asiasta, vaan yrityksen takuupolitiikasta, johon tulee varmasti paremmin parannusta pikemminkin asiallisella keskustelulla ao. ryhmässä kuin perustamalla erikseen joku viharyhmä, johon tulee teidänkin kannaltanne tarpeetonta tauhkaa.
Jotta asiassa päästään eteenpäin, ottanette kantaa tässä tuohon kuluttajaneuvonnan ohjeeseen. Noudatatteko sitä vai ette?


Verkkokauppa.com vastaa markkinoinnin suulla, että reklamaatio vastaa mahdollisimman pian.

Mitä reklamaatio vastaa:
Hei,
myyjällä on lain suoma oikeus periä aiheettoman takuuhuoltokäynnin kustannukset, jos tuote on selvästi aiheettomasti toimitettu huoltoon normaalin kulumisen (esim. laitteen normaalista käytöstä johtuva akun kuluminen) tai ostajan puolelta tulleen vaurion vuoksi. Teidän kohdallanne mahdollisista kuluista ei ole kuitenkaan kerrottu huoltomme toimesta.

Pyydämme teitä olemaan suoraan yhteydessä reklamaatiopäällikköömme, hän hoitaa asian kanssanne. Tavoitatte hänet sähköpostilla osoitteesta timo.halonen@verkkokauppa.com. Kiitokset vielä palautteistanne,
Verkkokauppa.com/reklamaatio

Siis eivät ota kantaa siihen, että yleisesti:
"Takuuaikana vian etsimisestä ei yleensäkään voi periä maksua, jos asiakas ei ole vienyt laitetta takuuhuoltoon tietoisena siitä, että vika ei kuulu takuun piiriin."

Jäin odottamaan verkkokauppa.com:n yhteydenottoa, olihan jo useita päiviä aikaisemmin sähköpostissa heille kertonut, että keskustellaan vain ja että heillä on yhteystietoni.

Ja yllättävää. Verkkokauppa.com ottikin yhteyttä!
"Lainattu sähköposti poistettu Verkkokauppa.com:n pyynnöstä
"
Myyntireskontra otti yhteyttä huomattuaan ettei ole saanut suoritusta laskuunsa. Odottelevat kuulemma viisi työpäivää ja sitten laittavat sen Intrum Justitian hoidettavaksi. Uhoavat Intrum Justitia Oy olevan Suomen johdossa oleva perintäfirman.

Juuri näin hyvin toimii verkkokauppa.com:n asiakaspalvelu.

Kirje on jo postissa, ja oikeastaan pitäisi kiittää muistutuksesta, koska todellakin olin unohtanut maksaa takuuhuollosta (joka ei edes saanut vikaa korjattua) saamani laskun. Maksoin laskun tietenkin välittömästi, eihän perintätoimiston kanssa kukaan halua olla tekemisissä.

1 kommentti:

  1. Niin ja kirje joka on postissa on menossa osoitteeseen PL 306, 00531 Helsinki

    VastaaPoista