torstai 18. maaliskuuta 2010

Kuluttajan oikeuksista kannattaa pitää kiinni

Ei kannata epäröidä, Kuluttajariitalautakunta http://www.kuluttajariita.fi/ on sinua varten.
http://www.kuluttajariita.fi/dokumentit/fi/lomakkeet/Valitus-tavarasta.pdf on helppo täyttää.
Avun pyytäminen sekä kuluttajaneuvonnasta http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/ että Kuluttajariitalautakunnalta on maksutonta. Ja se onnistuu nykyisin helposti tietokoneella. Molemmilla on oikein hyvät WWW-sivut.

Tein Verkkokauppa.com asiastani valituksen. Katsotaan mihin se johtaa.
28.70€ takuuhuollosta on tietenkin mitättömän vähän, mutta asiahan on periaatteellinen.
Takuuhuollon on oltavat asiakkaalle maksuton.
"
Takuuaikana vian etsimisestä ei yleensäkään voi periä maksua, jos asiakas ei ole vienyt laitetta takuuhuoltoon tietoisena siitä, että vika ei kuulu takuun piiriin.
" sanoo kuluttajaneuvoja.

Kyseessä ei voi olla edes Verkkokauppa.com:n väittämä normaali kuluma koska valmistajan mukaan minun ei odoteta takuuaikana ostavan imuriin osia:
"
The lifetime of the robot depends on how often you use the robot and how you keep the robot. Once the robot is kept clean, there should not be a problem with the robot, brushes, modules and side brush. The robot comes with a full one year warranty and in that time, if the robot experiences a failure with one of its parts, we will happily replace it for you.
" kirjoittaa Gesel iRobot Customer Support

Ja Verkkokauppa.com ystävällisesti vielä tarjoaa laitteelle 24kk takuuta. Kolmesti viikossa siivoaminen ei vuodessa ole vielä kovin montaa latauskertaa ja käytöohje sanoo akun kestävän satoja kertoja.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti